Monday, May 16, 2011

12 MEI 2011




first thing first benda yang aku ingat masa bukak mata tepat pukul 1107 pagi adalah KONGSI!
arini KONGSI release wehh..aku excited gilak nak p tengok.lama kot tunggu, dari awal taun asek tengok triller cerita ni yang perghh-gempak-gile-kau-taw!

so, dengan semangatnya aku call sana sini ajak kawan kawan join sama. ye lah, aku xmaw pulak syok sorang sorang. benda baik macam ni kena la KONGSI dengan kawan. kannn?

at last, aku, akmal n sahabat susah senang, omie a.k.a cik cemas je yang pegi tengok. yang laen aku call, ade je alasan. ntah knape lah dorang ni, nak ajak g berhibur cara remaja baik pon susah. so, kol 530 petang, kami pon masuk panggung. dah la seat kat row C. tapi xpe, demi KONGSI, wa sanggup. lenguh pon, lenguh la, janji aku dapat tengok.

ok, da habis tengok cite KONGSI. one sentence aku boleh bagi, MACAM BODOH JE. CITE XDE MOTIF. eh, da masuk 2 ayat ni. ye lah, aku xpaham betol la. lawak lawak dalam cite ni, orang dah boleh predict.

1) masa farid kamil masuk, cakap buat mulut ikan. eyueww, oldfashioned okie!

2)masa farid kamil answer the call, cakap slow slow, lmbut lembut macam orang takut bini. eyueew, old fashioned again!

3)banyak guna pekataan NATE BEROK. err, lawak ke? macam DOWH okie! tapi yang peliknye, orang atas aku gelak sampai nak tercabut jantung. aku ngan kawan kawan aku gelak camni je ha ha ha. satu satu aku gelak. nampak tak betapa sarcasstic nye cara kami gelak?

4)kenapa aku kata tak lawak? mungkin sebab penggunaan bahasa kelantan oleh TUMULAK.sebab aku membesar dengan environment cakap kelantan kot, so there's no funny at all when TUMULAK speaks in this dialect. sounds silly!pfft

aku bukan nak condemn [err, betol ke ejaan ni?] filem melayu. tapi camni ah. aku da la semangat gila nak tengok cite ni. masa cite ni da habis, aku cakap camni je "ek eleh, camni je ending?"
tengok, sangat mengecewakan. aku da mula tawar hati nak tengok KL GANGSTER. kawan aku dah excited sangat tunggu cite ni release. aku pesan kat dia, tunggu download je lah. jimat duet. tak habis 11hengget :P


so, aku da taw kenapa kawan kawan aku xnak follow aku tengok cite ni. buat penat aku call je, habis kedit aku. laen kali bgtaw je lah, cite tuh xbes!

2 comments:

  1. hehe,"lu langsi,lu mati"tdk mencapai objektif sebenar.."cito nate apo ni"(kecek kasar),"cito gapo namo ni"(kecek juruh)

    ReplyDelete
  2. murai: betol2, ntah pape je..xganas lgsung cte nih [ade pulop kecek kasar nge kecek juruh :P]

    ReplyDelete