Tuesday, June 22, 2010


hyehye!

kali ni aku rase macam nak meluahkan isi hati aku je. rase tak terbeban untuk aku menanggung lagi. haha..ngek! aku rindu sangat dengan dyorang neh..

sebenarnya aku nak berkongsi (kalo ko xnak taw pon aku nak cite jugak. aku kan baek :] sejarah hidup aku. ala, mase aku mudemude dulu punye cerita la.

dulu waktu aku muda remaja, aku ada skandal eh bukan skandal la. aku memang betolbetol kapel dengan beliau ni. time tu aku muda sangat lagi. aku ingat beliau ni nak maenmaen je dengan aku. rupenye beliau serius. ye la, aku taw, aku cantik eh silap lagi, tertinggal kurang. ok, sekali lagi ye. aku taw aku ni kurang cantik, beliau semat GILE. aku suke sangat mase berchenta dengan beliau. sape tak bangga kan dapat pakwe hensem. dan yang paling penting ma abah aku suke sangatsangatsangat ngan beliau ni. orang luar kata kan.
orang kampung aku sebut foreigner. hebat kan orang kampung aku? (bangga kejap)

ha, sambung balik.
beliau bukan foreigner kulit hitam, tapi kulit putih gitu. aku sudah terbayang nanti anakanak aku mesti comel dan puteh. yela, ikut daddy nye kn. kalo ikut aku hampeh. Ya Allah, gatal gile aku! sampai ke anak aku pikir.haha

tapi empat bulan lepas tu beliau terpaksa pergi. kami berjauhan. sesungguhnya long distance relationship ni sangat la susah. aku mula belajar untuk menerima kenyataan. beliau cakap dye pegi cari duet untuk aku dan anakanak. beliau ada misi yang lebih besar untuk harumkan nama negara. ceh, dengan aku tak ade pon nak harumharum. perfume pon tak nak pakai. tapi tak pe la, kesah lame kan. nak taw sape?


semat kan beliau?
adoi..tapi takpe, da jadi kenangan aku.
name beliau biarlah aku rahsiakan :)


ok, lepas tu kontroversi diriku tak habes lagi. aku berchenta lagi memang dasar tak serik kan?
kali ni aku biasebiase je. takde la excited sangat. tapi beliau yang beria gile. ok, aku cool je la kan.
beliau cakap keje dye artis. belako pengacara bagai. entah, aku kurang pasti. tapi satu yang aku pasti beliau ada ciri seorang lelaki dan maskulin. aku suka sebab beliau ni tinggi. bukan hidung tinggi ye tuantuan dan puanpuan. mase berchenta dengan beliau, aku lah manusia paling bahagia. nak taw jugak ke sape?ish, sebok je nak taw. ok la, aku expose la beliau ni sape..



korang rase macam kenal tak? macam muke fahrin ahmad kan :D
tapi aku berchenta tak lame jugak. sempat la dalam enam bulan. lepas tu ktorang clash. sebabnye bialah aku dan beliau je yang taw

.................................................................

*tepuk tangan*
" wah, hebat la nenek ni, mesti nenek chantik kan maa muda dulu. yela, sekarang pon nenek masih cantik lagi"
"tak ade la. biase aje"
"esok nenek cite lagi ye"
"ye la, pegi mandi dulu sekarang, da petang ni"

letih betol aku bercerita tentang masa muda aku dekat cucucucuku ni. aku harap dyorang dapat pengajaran dari cerita aku. kau dapat pape tak? ke dah start pasang anganangan nak kapel ngan beliaubeliau di atas jugak?

3 comments:

  1. lol, Jat~ post yg santai gitu.... >.<

    baru arini tau hang ada blog...bgus2, aku akan jadi pembaca setia naa...

    ReplyDelete
  2. haha..
    tengs ben!
    aku akan bce blog ko jgk :)

    ReplyDelete
  3. oit..koya mu boolat...gewan aku tuh////kate gewan mu plop

    ReplyDelete