Saturday, June 19, 2010

sindalila

dulu masa kecikkecik kita selalu dengar cerita sindalila dan puteranya kn?
aku pon tak tahu dan tak paham kenapa setiap kanakkanak akan tahu kisah dongeng ini.. bagus sangat ke moral of the story ceritacerita ini? siapa nak jawab? haa..itu yang kita tak tahu ye..
apa lagi cerita yang kanakkanak akan tahu ea? mari kita senaraikan:
  • sang kancil dan buaya
  • snow white and seven dwarf
  • apa lagi ea? tibetibe tak oleh fikir pulak..tah pape je @#$^
dan yang paling aku tak paham dan blur sampai sekarang kenapa kanakkanak sering dimomokkan dan disogokkan (tak boleh belah ayat kan) dengan kisah kekejaman ibu atau bapa tiri. perlu ke mitosmitos ini berleluasa di kepala budak kecik ni? tak patot kan?

sape la manusia yang paling kreatif yang berjaya bawak ceritacerita tak betol ni kan? tapi memang la tak dinafikan ada ibu/ bapa tiri yang jahat macam s***
tapi aku rasa sikit je golongan camni. tibetibe je aku ni, bajet macam ada ibu/ bapa tiri je kn?oi2, mintak jauh la tu.. tak baek untuk kesihatan dalaman weh!

ingat lagi tak pasal kisah dongeng sindalila?korang taw ke ape kesudahan cite die dengan putera raja tuh? aku taw story die.. korang nk taw tak?
meh aku share cite tu.. orang kampung aku selalu cakap, sharing is caring. aku pon xtaw betol ke tak. hurm..




p/s: sapesape yang penah pasang anganangan nak jadi sindalila aku nasehatkan baek lupekan aje. nak jadi macam beliau di atas?

No comments:

Post a Comment