Sunday, June 20, 2010

today :)

tajuk entri bukan maen dalam omputeh kan?
tapi kalo orang kampung aku bace tak de la jadi pelik sebab memang MOTHERTOUNGE kami. abaikan kalo xsuka dan kalo rasa nak muntah hijau, silakan.

tepat pukul 11.27 pagi aku bukak mata. sebenarnya mata aku tak pasang niat pon lagi nak bukak seawal itu.
tapi disebabkan telingaku tak dapat menahan dan menapis bunyi bising yang keluar dari mulut lebar kakakku, maka secara tidak sengaja mataku lantas terbuka luas!(da memang dasar mata besar sebenarnya)
bising betol die suruh aku bangun. jeles la tuh! nak taw alasan die suruh ak bangun?sila baca.

"oi, bangun la..g jemur baju tu..nanti xsempat nak kering..petangpetang selalu hujan"
aku yang bengang ni pon jawab "g je la jemur, bising je!"marah neh..
dengan hati busuk die pon jawab balik "satu rumah aku da kemas, suruh jemur baju pon malas"
aku malas nak cakap banyak. ye la, kau kan kakak!

then, tengahari pulak ada tetamu tak di ingini datang. ceh, aku tak penah anggap tetamu pon. pegi la maen jauhjauh..shuhshuhh..
nak taw tak sape?



name beliau adalah encik kapak.adoi, kebetulan pulak abah takde kat umah. aku dah gelabah macam biawak ni. so, ma aku suruh g panggil jiran aku. dengan masih berbaju kelawar pada pukul 2.30 ptang, aku berlari *lari la sangat kan* ke rumah sebelah. nasib la husband beliau ada. beliau la yang tolong settlekan semuanya.
wahai encik kapak, kenapa kau masuk dalam umah aku?
kan aku suruh gi main jauhjauh. kan dah kena bunuh?haa..sape yang salah?
aku ke?ohh..tidak. kau tu yang degil sangat kan?
laen kali tolong dengar cakap orang ye..jangan ingat kau je betol..
opps, dah membebel aku ni. sori ye :)

ok, tadi ada tersebut pasal abah kan.
teringat pulak arini kan hari abah. so, aku nak wish la jugak even aku taw abah tak baca pon belog aku ni..hihi
so, abah angah nak kata kat abah


even angah wish masa lepas maghrib tadi, tapi sesungguhnya ia ikhlas. kau da wish ke?

No comments:

Post a Comment